Handelsbetingelser

Handelsbetingelser engrosPriser ApS

Generelle oplysninger:

Engrospriser ApS

Holmevej 48

3400 Hillerød

Tlf. 70702565

CVR: 31770009

Kontakt salg: info@engrospriser.dk

 

1. Personlige oplysninger / persondatapolitik.

Første gang du køber en vare på engrosPriser.dk, bliver du registreret som kunde. De personlige oplysninger vi registrerer er: navn/firmanavn, adresse, telefonnummer og e-mail. Ved erhvervskøb registreres ligeledes CVR nummer.
Vi foretager registrering af dine person/virksomheds-oplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Når vi indsamler personoplysninger via engrospriser.dk, sikrer vi, at det altid sker ved dit udtrykkelige samtykke. Du skal være informeret om præcis, hvilke oplysninger vi indsamler og hvorfor. Vi registrerer desuden alternativ leveringsadresse, hvis du indtaster en sådan under dit køb.
Der registreres ikke andre personfølsomme oplysninger. Oplysningerne videregives ikke til tredjemand. Du har altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i de registrerede oplysninger. Henvendelser i forbindelse med persondataloven kan du rette til info@engrospriser.dk
 
2. Bestilling af varer

Varer kan købes på engrospriser.dk. og telefonisk via engrosPriser ApS kundeservice. Ved afslutning af varebestilling får du automatisk en e-mail
kvittering/bekræftelse af ordre, hvori det fremgår hvilke produkter, du har bestilt. Vi anbefaler, at du gemmer din be- kræftelse og evt. printer den ud. Såfremt bekræftelsen ikke stemmer overens med købers bestilling, skal der straks reklameres. I modsat fald vil køber være bundet af bekræftelsens indhold. engrosPriser ApS kan annullere din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer.
 
3. Priser

Alle priser er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen. På www.engrospriser.dk er anførte priser både angivet inkl. moms og ekskl. moms. Der tages forbehold for fejl, herunder prisfejl, hvis du rimeligvis burde vide, at der er tale om en fejl. I b2b tager vi forbehold for alle fejl uanset forhold. Fragt- og leveringsomkostninger, betalingskort- og bankgebyr oplyses inden køb. Transaktionsgebyr overstiger ikke de PBS fastsatte gebyrer. Et eventuelt gebyr vil også blive tillagt inden, at du accepterer dit køb.
 
4. Betalingsbetingelser

Betaling for bestilte varer kan ske online ved brug af Visa, MasterCard, Dankort, Mobilpay eller ved bankoverførsel. Når du køber online bliver pengene
reserveret på dit kort med det samme, men hæves først når ordren sendes til dig fra vores lager. For erhvervskunder tilbydes kontooprettelse med kredit. Ved betalingskort tillægges der betalingskortgebyrer i b2b. Disse oplyses inden, du vælger at godkende din ordre.
 
5. Aftaleindgåelse

Du skal ved hvert køb acceptere vilkårene i handelsbetingelserne. Du opfordres til at læse betingelserne grundigt igennem og gøre dig bekendt med de
forpligtelser og rettigheder, som vilkårene giver dig. Du får en kopi af vilkårene, når du modtager en bekræftelse af din ordre pr. e-mail. Ved brug af “Tilbage” knappen har du altid mulighed for at rette eventuelle tastefejl inden, at du accepterer dit køb. Du har også mulighed for at se alle dine afgivne oplysninger inden du godkender din ordre. Så er du er sikker på, at alle oplysninger er korrekte.
 
6. Ændring eller annullering af ordre

Ved ændring af køb efter ordreafgivelse kan du ændre ordren ved at kontakte engros- Priser ApS kundeservice på 70702565 eller ved at skrive en e-mail til info@engrospriser.dk. Kundeservice hjælper dig med at ændre din ordre, men KUN hvis varen/varerne ikke er afsendt. For at ændre ordren, skal du ringe til
kundeservice på tlf. 70702565 snarest muligt. Er varerne allerede afsendt, har du 14 dages returret (se punkt 8).
 
7. Garanti, risikoovergang og reklamation

Hos engrosPriser.dk får du 24 måneders reklamationsret på alle varer ifølge købeloven. Dette gælder med- mindre, der står noget andet på varen i produktkataloget. Reklamationsretten betyder, at du kan klage over fejl og mangler, der viser sig på op til 24 måneder efter, at du modtog varen. Reklamationsretten bortfalder,
hvis manglen er forårsaget af køber, eksempelvis som følge af fejlagtig eller uautoriseret reparation eller brug, samt hvis varen har været tilsluttet forkert eller med ukorrekt spænding/strømart. Det er endvidere en forudsætning, at manglen eller årsagen til manglen var til stede, da du modtog varen første gang.
Du skal reklamere inden rimelig tid efter, du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder, anses reklamationen altid for at være rettidig.
Når du vil reklamere over et produkt, kan du gå ind på www.engrospriser.dk under reklamation, eller kontakte kundeservice på info@engrospriser.dk eller på tlf. 70702565 og oplyse at du har en reklamation. 
Når vi modtager din reklamation, sender vi dig en e-mail med dit returvareordrenummer og adressen, hvortil du skal sende varen. Returvareordrenummeret skal du skrive på pakkens fragtemballage, da det gør ekspeditionstiden hurtigere. Hvis det ikke lykkes os finde en løsning kan du sende en klage til: Nævnenes Hus – Toldboden 2 – 8800 Viborg –naevneneshus.dk For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr


Hvis du vil returnere en stor eller en sårbar vare, der kræver en forsigtig transport, bør du altid ringe til engrosPriser ApS kundeservice på 70702565 og få oplysninger om hvordan og hvortil reklamationsvaren skal leveres. Det er ikke muligt at aflevere varen personligt på vores adresse.
Du kan kræve, at vi afhjælper manglen eller leverer en ny mangelfri vare, hvis forudsætningerne for ombytning er til stede. Dette forudsætter, at reklamationen er berettiget og at afhjælpningen eller omleveringen ikke medfører uforholdsmæssige omkostninger for os. Det kan ske, at reparatøren f.eks. konstaterer, at der alligevel ikke er fejl i varen. I sådanne tilfælde vil du blive faktureret for forgæves servicebesøg.
Når vi har gjort os bekendt med din reklamation, kontakter vi dig pr. e-mail for at aftale det videre forløb.
NB - Oplys altid serienummeret. Det er kundens ansvar at notere varens serienummer (såfremt at varen er født med et sådanne) ved modtagelse af varen, da engrosPriser ApS desværre ikke kan være behjælpelig med at fremskaffe dette på et senere tidspunkt. Serienummeret skal altid oplyses ved reklamationssager, da nummeret er vigtigt i forbindelse med servicesager. I de tilfælde hvor serienummeret er blevet slidt af, skal kunden fremvise korrekt dokumentation for, at varen er købt hos engrosPriser.dk.
 
8. Fortrydelsesret

Som forbruger har du fortrydelsesret. Det vil sige, at du kan fortryde dit køb. Når du øn- sker, at udnytte fortrydelsesretten, skal du kontakte kundeservice
på info@engrospriser.dk eller på 70702565 og oplyse at du ønsker at fortryde et køb. Herefter vil du få mailet et returskema. Hvis du vil benytte dig af din fortrydelsesret, skal dette ske senest 14 dage efter, at du modtog varen. Hvis den 14. dag er en helligdag, en lørdag, grundlovsdag, den 24. eller 31. december, så udløber de 14 dage på den efterfølgende hverdag. Hvis vi modtager dit returskema inden for tidsfristen, og du returnerer varen umiddelbart efter du har modtaget e-mailen, så er din retursag inden for tidsfristen.
Når vi modtager dit returskema, sender vi dig en e-mail med adressen, hvortil du skal sende varen. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Fortrydelse af en del af købet 
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 

Returnering 

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for fx for meget store ordre eller varer. Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 2.000 kr.

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, 

Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, 

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,

Levering af varer, som på grund af deres natur bliver blandet sammen med andre varer ved leveringen, og ikke kan skilles ad igen, 

Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som du har brudt plomberingen på,  

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet 

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. 

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 

Varen sendes til:

Engrospriser ApS
Holmevej 48
3400 Hillerød 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. 

 
9. Ansvar

EngrosPriser ApS påtager sig ikke noget ansvar for forsinkelse ud over hvad der følger af dansk rets ufravigelige regler. engrosPriser ApS påtager sig ikke ansvaret for, at vores varer forårsager: indirekte skade eller følgestab, driftstab; tab af arbejdsfortjeneste, løn, indtægter, opsparing; tab, som du kunne have undgået ved rimelige foranstaltninger, herunder sikkerhedskopiering af alle data; skader på grund af force majeure ud over hvad der følger af dansk rets ufravigelige regler. engrosPriser ApS påtager sig intet ansvar som følge af køberens retsforhold over for tredjemand.
 
10. Forsendelse og levering

Bestilte varer sendes som udgangspunkt samlet. engrosPriser ApS estimerer normalt en leveringstid på max 4 hverdage med forbehold for eksterne forhold, der ligger udenfor engrosPriser ApS indflydelse. Du vil naturligvis blive kontaktet pr. e-mail eller telefon, hvis dette bliver aktuelt. Vores leverancer sker i samarbejde
med anerkendte transportører og servicepartnere. Leveringsomkostningerne beregnes afhængig af antallet af varer, deres vægt og størrelse. Du vil altid få oplyst de samlede leveringsomkostninger ved varebestilling inden, at du godkender din ordre.
 
11. Varemodtagelse

Når du modtager dine varer, bedes du huske at kontrollere for eventuelle synlige skader. Er emballagen beskadiget eller bærer præg af andre synlige tegn på
defekt, bedes du kvittere på fragtbrevet men med forbehold for eventuelle skader på indhold. Som udgangspunkt bedes du aldrig kvittere for en vare, som du mener ikke lever op til det bestilte. Når du afviser en vare. Kontakt altid kundeservice på telefon 70702565 og meddel, at du har afvist varen. Hvis emballagen er intakt, men du alligevel finder varen beskadiget eller defekt efter udpakning, bedes du anmelde det til kundeservice på telefon 70702565. Af bevismæssige årsager bør du kontakte os pr. telefon eller e-mail straks efter modtagelse. Uanset om der er tale om synlige eller ikke-synlige skader, bør du kontakte kundeservice, der hjælper dig med at løse problemet.
 
12. Fragt- / leveringsomkostninger

Fragtpriserne er inkl. transportforsikring. Prisen afhænger af varemængden og beregnes på baggrund af vægt og volumen og vil altid være anført på din ordrebekræftelse, som du godkender.
engrosPriser ApS tager forbehold for tastefejl, prisfejl, moms- og afgiftsændringer, udsolgte / udgåede varer og leveringssvigt fra vore leverandører.

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 27.03.2025

 

 

Standardfortrydelsesformular (Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til: Engrospriser ApS

Holmevej 48

3400 Hillerød

Tlf. 70702565

CVR: 31770009

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:


Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)