Handelsbetingelser

Handelsbetingelser engrosPriser ApS

1. Personlige oplysninger / persondatapolitik.

Første gang du køber en vare på engrosPriser.dk, bliver du registreret som kunde. De personlige oplysninger vi registrerer er: navn/firmanavn, adresse, telefonnummer og e-mail. Ved erhvervskøb registreres ligeledes CVR nummer.
Vi foretager registrering af dine person/virksomheds-oplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Når vi indsamler personoplysninger via engrospriser.dk, sikrer vi, at det altid sker ved dit udtrykkelige samtykke. Du skal være informeret om præcis, hvilke oplysninger vi indsamler og hvorfor. Vi registrerer desuden alternativ leveringsadresse, hvis du indtaster en sådan under dit køb.
Der registreres ikke andre personfølsomme oplysninger. Oplysningerne videregives ikke til tredjemand. Du har altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i de registrerede oplysninger. Henvendelser i forbindelse med persondataloven kan du rette til info@engrospriser.dk
 
2. Bestilling af varer

Varer kan købes på engrospriser.dk. og telefonisk via engrosPriser ApS kundeservice. Ved afslutning af varebestilling får du automatisk en e-mail
kvittering/bekræftelse af ordre, hvori det fremgår hvilke produkter, du har bestilt. Vi anbefaler, at du gemmer din be- kræftelse og evt. printer den ud. Såfremt bekræftelsen ikke stemmer overens med købers bestilling, skal der straks reklameres. I modsat fald vil køber være bundet af bekræftelsens indhold. engrosPriser ApS kan annullere din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer.
 
3. Priser

Alle priser er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen. På www.engrospriser.dk er anførte priser både angivet inkl. moms og ekskl. moms. Der tages forbehold for prisændringer som følge af told og kursændringer, samt trykfejl. Fragt- og leveringsomkostninger, betalingskort- og bankgebyr oplyses inden køb. Transaktionsgebyr overstiger ikke de PBS fastsatte gebyrer. Et eventuelt gebyr vil også blive tillagt inden, at du accepterer dit køb.
 
4. Betalingsbetingelser

Betaling for bestilte varer kan ske online ved brug af Visa, MasterCard, Dankort, Mobilpay eller ved bankoverførsel. Når du køber online bliver pengene
reserveret på dit kort med det samme, men hæves først når ordren sendes til dig fra vores lager. For erhvervskunder tilbydes kontooprettelse med kredit. Ved betalingskort tillægges der betalingskortgebyrer. Disse oplyses inden, du vælger at godkende din ordre.
 
5. Aftaleindgåelse

Du skal ved hvert køb acceptere vilkårene i handelsbetingelserne. Du opfordres til at læse betingelserne grundigt igennem og gøre dig bekendt med de
forpligtelser og rettigheder, som vilkårene giver dig. Du får en kopi af vilkårene, når du modtager en bekræftelse af din ordre pr. e-mail. Ved brug af “Tilbage” knappen har du altid mulighed for at rette eventuelle tastefejl inden, at du accepterer dit køb. Du har også mulighed for at se alle dine afgivne oplysninger inden du godkender din ordre. Så er du er sikker på, at alle oplysninger er korrekte.
 
6. Ændring eller annullering af ordre

Ved ændring af køb efter ordreafgivelse kan du ændre ordren ved at kontakte engros- Priser ApS kundeservice på 70702565 eller ved at skrive en e-mail til info@engrospriser.dk. Kundeservice hjælper dig med at ændre din ordre, men KUN hvis varen/varerne ikke er afsendt. For at ændre ordren, skal du ringe til
kundeservice på tlf. 70702565 snarest muligt. Er varerne allerede afsendt, har du 14 dages returret (se punkt 8).
 
7. Garanti, risikoovergang og reklamation

Hos engrosPriser.dk får du 24 måneders reklamationsret på alle varer. Dette gælder med- mindre, der står noget andet på varen i produktkataloget. Reklamationsretten betyder, at du kan klage over fejl og mangler, der viser sig på op til 24 måneder efter, at du modtog varen. Reklamationsretten bortfalder,
hvis manglen er forårsaget af køber, eksempelvis som følge af fejlagtig eller uautoriseret reparation eller brug, hvis serienummer er fjernet eller ødelagt samt hvis varen har været tilsluttet forkert eller med ukorrekt spænding/strømart. Det er endvidere en forudsætning, at manglen var til stede, da du modtog varen første gang.
Du skal reklamere inden rimelig tid efter, du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder, anses reklamationen altid for at være rettidig.
Når du vil reklamere over et produkt, kan du gå ind på www.engrospriser.dk under reklamation, eller kontakte kundeservice på info@engrospriser.dk eller på tlf. 70702565 og oplyse at du har en reklamation. 
Når vi modtager din reklamation, sender vi dig en e-mail med dit returvareordrenummer og adressen, hvortil du skal sende varen. Returvareordrenummeret skal du skrive på pakkens fragtemballage, da det gør ekspeditionstiden hurtigere. Hvis det ikke lykkes os finde en løsning kan du sende en klage til: Nævnenes Hus – Toldboden 2 – 8800 Viborg – naevneneshus.dk
Hvis du vil returnere en stor eller en sårbar vare, der kræver en forsigtig transport, bør du altid ringe til engrosPriser ApS kundeservice på 70702565 og få oplysninger om hvordan og hvortil reklamationsvaren skal leveres. Det er ikke muligt at aflevere varen personligt på vores adresse.
Du kan kræve, at vi afhjælper manglen eller leverer en ny mangelfri vare, hvis forudsætningerne for ombytning er til stede. Dette forudsætter, at reklamationen er berettiget og at afhjælpningen eller omleveringen ikke medfører uforholdsmæssige omkostninger for os. Det kan ske, at reparatøren f.eks. konstaterer, at der alligevel ikke er fejl i varen. I sådanne tilfælde vil du blive faktureret for forgæves servicebesøg.
Når vi har gjort os bekendt med din reklamation, kontakter vi dig pr. e-mail for at aftale det videre forløb.
NB - Oplys altid serienummeret. Det er kundens ansvar at notere varens serienummer (såfremt at varen er født med et sådanne) ved modtagelse af varen, da engrosPriser ApS desværre ikke kan være behjælpelig med at fremskaffe dette på et senere tidspunkt. Serienummeret skal altid oplyses ved reklamationssager, da nummeret er vigtigt i forbindelse med servicesager. I de tilfælde hvor serienummeret er blevet slidt af, er det ikke engrosPriser ApS ansvar at fremskaffe nummeret.
 
8. Fortrydelsesret

Som forbruger har du fortrydelsesret. Det vil sige, at du kan fortryde dit køb. Når du øn- sker, at udnytte fortrydelsesretten, skal du kontakte kundeservice
på info@engrospriser.dk eller på 70702565 og oplyse at du ønsker at fortryde et køb. Herefter vil du få mailet et returskema. Hvis du vil benytte dig af din fortrydelsesret, skal dette ske senest 14 dage efter, at du modtog varen. Hvis den 14. dag er en helligdag, en lørdag, grundlovsdag, den 24. eller 31. december, så udløber de 14 dage på den efterfølgende hverdag. Hvis vi modtager dit returskema inden for tidsfristen, og du returnerer varen umiddelbart efter du har modtaget e-mailen, så er din retursag inden for tidsfristen.
Når vi modtager dit returskema, sender vi dig en e-mail med adressen, hvortil du skal sende varen. Du kan kun benytte dig af din returret, såfremt varen returneres i samme stand og mængde, som du modtog den. Varens salgsværdi må ikke forringes. Hvis varen bliver beskadiget eller forringet og det skyldes manglende eller for dårlig indpakning, så mister du din fortrydelsesret. Dette gælder også såfremt originalemballagen er bortkommet. Ved returnering, genplaceres varen således i producentens salgsemballage og pakkes forsvarligt ind i korrekt fragtemballage. Du må ikke påklistre mærkater eller skrive direkte på producentens salgsemballage. Dette skal ske på fragtemballagen.
Når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til betingelserne for, at fortrydelsesretten kan benyttes, sender vi dig pengene. Du må forvente, at der kan gå op til 14 dage. Mener vi, at betingelserne ikke er opfyldt, for at du kan udnytte fortrydelsesretten, kontakter vi dig pr. e-mail med en begrundelse herfor. Transportskader. Alle transportskader skal meddeles inden for 4 hverdage til engrosPriser ApS reklamationsafdeling. Du kan benytte dig af reklamationsformularen på www.engrospriser.dk.
Erhvervskunder - B2B (Business to Business) Der er ingen returret medmindre andet er skriftligt aftalt.
 
9. Ansvar

EngrosPriser ApS påtager sig ikke noget ansvar for forsinkelse. engrosPriser ApS påtager sig ikke ansvaret for, at vores varer forårsager: indirekte skade eller
følgestab, driftstab; tab af arbejdsfortjeneste, løn, indtægter, opsparing; tab, som du kunne have undgået ved rimelige foranstaltninger, herunder sikkerhedskopiering af alle data; skader på grund af force majeure. engrosPriser ApS påtager sig intet ansvar som følge af køberens retsforhold over for tredjemand.
 
10. Forsendelse og levering

Bestilte varer sendes som udgangspunkt samlet. engrosPriser ApS estimerer normalt en leveringstid på max 4 hverdage med forbehold for eksterne forhold, der ligger udenfor engrosPriser ApS indflydelse. Du vil naturligvis blive kontaktet pr. e-mail eller telefon, hvis dette bliver aktuelt. Vores leverancer sker i samarbejde
med anerkendte transportører og servicepartnere. Leveringsomkostningerne beregnes afhængig af antallet af varer, deres vægt og størrelse. Du vil altid få oplyst de samlede leveringsomkostninger ved varebestilling inden, at du godkender din ordre.
 
11. Varemodtagelse

Når du modtager dine varer, skal du huske at kontrollere for eventuelle synlige skader. Er emballagen beskadiget eller bærer præg af andre synlige tegn på
defekt, skal du kvittere på fragtbrevet men med forbehold for eventuelle skader på indhold. Som udgangspunkt skal du aldrig kvittere for en vare, som du mener ikke lever op til det bestilte. Når du afviser en vare. Kontakt altid kundeservice på telefon 70702565 og meddel, at du har afvist varen. Hvis emballagen er intakt, men du alligevel finder varen beskadiget eller defekt efter udpakning, skal du anmelde det til kundeservice på telefon 70702565. Af bevismæssige årsager bør du kontakte os pr. telefon eller e-mail straks efter modtagelse. Uanset om der er tale om synlige eller ikke-synlige skader, bør du kontakte kundeservice, der hjælper dig med at løse problemet.
 
12. Fragt- / leveringsomkostninger

Fragtpriserne er inkl. transportforsikring. Prisen afhænger af varemængden og beregnes på baggrund af vægt og volumen og vil altid være anført på din ordrebekræftelse, som du godkender.
engrosPriser ApS tager forbehold for tastefejl, prisfejl, moms- og afgiftsændringer, udsolgte / udgåede varer og leveringssvigt fra vore leverandører.
 
version 2020-02